22 Ağustos 2012 Çarşamba

Girit kültürünü yaşatmak .....


Ne kadar güzel bir gün bu gün bayram bitti ve ben çok huzurluyum . Özlem duyduğum ve görmek isteyip'de göremediğim .akrabalarımı ziyaret etmek beni çok mutlu etti .Akrabalarım'da beni görünce çok mutlu oldu .
Birden aklıma eski bayramlar geldi tadı bir başka idi .Şimdi diyeceksiniz niye bayram deyince insanın aklına eski bayramlar geliyor 
Çünkü bir lezzet vardı mesela biz giritliyiz anneanneler babaanneler aynı mahallede otururduk .Bir birimize ziyaretlerimiz çok kolay olurdu .Akrabalarımız yakın mahallelerde oturuyorduk .Benim 32 tane kuzenim var onlarla ilişkilerim hiç kırılmadan devam ediyor . Ben bunu eski bayramlara ve eski aile ziyaretlerine bağlıyorum .Bizler büyüklerimizden bu şekilde öğrendik ve bunu sürdürüyoruz tabii sağlığımız olduğu sürece .Aynı şekilde çocuklarımızda bu geleneği sürdürüyor .Nasıl mı  Bizler GİRİTLİ KÜLTÜRÜ ile büyüdük .Ben 3.kuşak giritliyim .Tabii çocuklarımda bu güzel kültürle yetişti .Bayramda şimdi herkes tatile gidiyor .Yani ne yapacak çalışıyorlar çoluk çocuk nefes almak istiyor .Bizim geleneklerimizi sürdüre bilmemiz için .Çocuklarımız bayramın birinci günü bizlerle birlikte olurlar yerler içerler hoş sohbet sonra tatillerine çıkarlar 3gün tatil yapacaklarına 2gün yaparlar .Tabii bu durum bizim torunlarımıza da yansıyor Anne ve babalarını örnek alıyorlar ..
İnsanlar kültürlerine önem veriyorsa mutlaka çözüm bulurlar ....
HER ZAMAN ŞEKER TADINDA BAYRAMLAR OLSUN ...
BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN....

Hiç yorum yok: