19 Kasım 2010 Cuma

KÜÇÜKLÜĞÜMÜN BAYRAMLARI

Benim küçüklügümde bayramlar çok güzeldi.
Bazen düşünüyorum çocuk olduğum içinmi acaba?
Akşam yatarken ben ve kardeşlerim yeni alınan giysilerimizi özenle sıralardık.O akşam uyuyuncaya kadar sabah neler yapacağımızın planlarını yapardık.
izmirin giritli mahallesi , 1023 sokak benim için çok önemli idi. Atalarım giritten gelip bu güzel mahalleye yerleşmiş. Babam ve annem aynı mahallede doğmuş .Ben ve kardeşlerimde aynı mahallede doğduk,büyüdük.
4 kardeş,iki oğlan iki kız
Babaennem bizim yanımızda idi. Bayram sabahı kahvaltıdan sonra yeni elbiselerimizi giyip sıra ile baba annemim, babamın ,anneannemin elini öperdik . Harçlıklarımızı  alır,anneannemin ,dedemin ,dayılarımın, halamın ve diğer akrabalarımızın elini öpmeğe giderdik .
Tabii bayram harçlıklarımız artık çoğalmıştır ,bayram yerine gidebiliriz. Bütün kuzenler toplanırdık en büyüklerimiz annelerimiz tarafından tembihlenir, küçüklere dikkat edin derlerdi .
Bayramyerinde  ,salıncaklar dönmedolaplar tahtadandı. Atlar,bisikletler vardı ,neşe ile hepimiz istediğimiz oyuncağa biner,limonlu macundan alır,keten helva alır yerdik.
BETÜŞ

Hiç yorum yok: